Sunday, November 21, 2021

Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

 Viimase aasta perioodil on mul mitmel korral olnud asja Digilukku. Teenisin enne suve Kaitseväes ja seoses koroonaviiruse levikuga tehti üsna tihti koroonateste. Hiljem olen seda kasutanud, et luua immuunsustõend. Digilugu kasutades oli mul alati veider tunne, et midagi on selle veebisaidi disainis nihu, aga ma sain oma toimetused tehtud ja ei pööranud disaini aspektidele sügavamat tähelepanu.

Poolteist kuud tagasi leidsin Redditist postituse, kus professionaalne disainer väljendas oma mõtteid Digiloo kujunduse teemal.



Pean tema kriitikaga nõustuma. Digilool pole koherentset stiili, mis looks meeldiva kogemuse lehest. Võiks näiteks alustada sellest, et tekstid võiksid olla ühe fondi suurusega ning olemusega. Kui iga tekst on ise laadi, siis ei ole kergelt hoomatav, mis on oluline. Joondus ja vahed eri osade vahel võiksid olla korralikud. Värve kasutades tuleks teha mingi valik, mitte kasutada näiliselt suvalisi värve. Ja gradientidest tuleks vabaneda, ma ei mäletagi, millal ma viimati nägin veebis gradiente. Ligipääsetavusvalikud on ka kummalised. Kõrge kontrastiga versioonil on must liiga sünge ja kui viia hiir üle kastide, siis kast värvub kollaseks, jättes valge teksti lugematuks. Kui arvestada, et Digilugu kasutavad iga hariduse ja eaga inimesed, siis tuleks kindlasti rohkem tähelepanu pöörata arusaadavamale disainile. Lisaks ei jäta puudulik disain head muljet Eesti tervishoiust tervikuna.

Üks minu arvates hubasema disainiga veebirakendusi on suhtlusrakendus Discord, mida kasutan peamiselt seoses ülikooliga. Discord on oma loomult tumeda teemaga, mis mulle üldiselt meeldib rohkem, kui hele teema. Visuaalselt on paigutus ja font väga meeldivad silmale. Värvid paistavad tumeda teema taustal hästi silma ja on tihti kontekstuaalsed, näiteks eri värvid eristavad eri rollidega kasutajaid. Eri serverite ja kanalite vahel liikumine on mugav ja miski ei vii kasutajat mingile teisele lehele. Lihtne on leida see, mida otsid. Minu jaoks on Discordi olnud mõnus kasutada ja üle ei jäägi muud, kui vaid kiita kujundajaid hea töö eest.


No comments:

Post a Comment

Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid

Küberturbe valdkond on suur ja lai, aga lugedes nädalateema alla kuuluvate ohtude kategooriaid on ainult tehnoloogilise iseloomuga ohte vähe...